video4eduJuż dawno przyzwyczailiśmy się, że dobre filmiki na YouTube mają oglądalność większą niż programy telewizyjne. W Polsce powstał serwis specjalizujący się w podawaniu wideoklipów edukacyjnych – najczęściej w postaci krótkich mini-wykładów. To może być dobry pomysł na promocję.

Zawód trenera idealnie nadaje się na promocję przez wideo, bo w końcu o człowieka i jego myśli chodzi. Podziel się odrobiną wiedzy, zainspiruj, pokaż przy okazji, że potrafisz mówić ciekawie o rzeczach ważnych, że nie przynudzasz. To chyba dobry pomysł na „teaser”, który może zainteresować środowisko produktem trenera, czyli jego osobą.

Szczerze mówiąc ciągle się dziwię, że reklamodawcy umieszczają reklamy w telewizji, gdzie oglądalność kilka milionów wydaje się sukcesem. W YotuTube i sto milionów jest osiągalne. Może dlatego, że YouTube jest globalny i trafia do prawie każdego zakątka świata z wyjątkiem Chin.  Warto się rozglądać za miejscami, w których obecność trenera jest naturalna. Skoro już wypełniłeś profil LinkedIn, to warto pomyśleć o wideo.

Niedawno wystartowano wersję beta serwisu internetowego video4edu.pl. Jest to platforma z filmami o charakterze edukacyjnym. Już na starcie portalu zebrano sporo materiału. Jak na razie można zobaczyć, że są to materiały krótkie, w postaci kilku-minutowych wystąpień pojedynczych osób, z których niektóre nawet znam. Widać, że materiały nagrane są w studio i starannie zmontowane. To duża zaleta, bo lepiej się ogląda materiał video, który był zawodowo obrabiany niż materiały „z ręki”.

Nie wczytywałem się w kwestie finansowe, ale wygląda na to, że portal przewiduje zarówno materiały bezpłatne, jak i płatne (takie są przyciski).

Portal jest w wersji beta, więc można się jeszcze czepiać do drobiazgów, ale najważniejsza rzecz – czyli filmy – zrobione są dobrze i wyświetlają się bezproblemowo.

Warto tam zajrzeć – jeśli nawet nie skorzystasz z promocji na tym portalu (to pewnie jest płatne), to przynajmniej warto podejrzeć jak się można się promować w sieci. Można też się sporo nauczyć.

VN:F [1.9.20_1166]
Oceń artykuł:
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)